Zoek op trefwoord in al mijn blogartikelen

dinsdag 9 februari 2010

Welke fotobeheer programma zal ik kiezen?

In een pakketselectietraject heb je over het algemeen behoefte aan uitgebreide reviews van de programma's waarin je geïnteresseerd bent.
In het Nederlands heb ik dit soort sites helaas niet gevonden maar in het Engels kwam ik DamRoundup tegen, een hele leuke die behoorlijk actueel gehouden wordt door Andy. (Correctie dd juli 2013: Geen van de links in dit artikel werkt nog. Een samenvatting is te vinden op KMworld)

De criteria waarop Andy de geteste applicatie beoordeeld:
  1. Gebruikersinterface (GUI);
  2. Standaard mogelijkheden;
  3. Uitgebreide opties;
  4. Snelheid/prestatie (performance);
  5. Prijs/Kwaliteitverhouding.
De applicaties die je er momenteel kunt vinden zijn:
  • ADAM Software
  • Alchemy
  • Alfresco
  • Canto
  • EMC
  • EPiServer
  • Interwoven
  • North Plains Systems
  • Opentext
  • Webarchives
  • Widen
Dus wanneer je op zoek bent naar een programma om je foto's in te beheren (DAM), dan adviseer ik om zeker ook hier even een bezoekje te brengen aan.  Mijn eigen fotobeheerder, Expression Media, staat er helaas niet tussen maar op zich is dat begrijpelijk. Het lijkt er namelijk op dat Microsoft dit juweeltje een langzame dood laat sterven. Wie toch in dit programma geïnteresseerd is kan inmiddels terecht bij Phase One, de partij die het stokje van Microsoft heeft overgenomen als Media Pro. 

Geen opmerkingen: